تحقیق درباره شهوت جنسی

پیشگفتار
سپاس و ستایش بیکران، خداومد یگانه رحمان را سزاست که در روی کره ای متحرک و لرزان، معلق و آویزان، کوه و صحرا رقم زد، جزیره ودریا ترسیم نمود، گیاه و جاندار آفرید و انسان و بشر پدید آورد، تا ظلمتکده تیره و تاریک زمین را به نور صفا زینت بخشد و در میان خرابی و ویرانی، عمران و آبادی آرد.

اراضی موات و بایر را به بوستان و گلستان سبز و خرم تبدیل کرد. از میان کره زمینی که به صورت جمادی بی حس و بی شعور ساخته شده بود، نبات و حیوان برافراشت و بر تارک سرش انسانی خردمند گذاشت و او را بر همه اقطار جهان حاکم و فرمانروا ساخت، تا از میان کره ای خاکی و تاریک، جنبش و حرکت، سعادت و عزت و عیش وعشرت پدید آورد. مشک و عنبر، ریاحین معطر، نور و صفا، عشق و وفا، نغمه و نوا، تمدن و ترقی، تکامل و تعالی، دستگیری و رحمت و نوازش و عطوفت، همگی از میان همین کره تیره و ظلمانی برخاست و همگی از برکت عقل و احساسی بود که به انسان عنایت فرمود.
خداوند رحمان، به انسان ستمگر ناسپاس، جفتی از جنس او به صورت« زن» عنایت فرمود، تا با وی انس و الفت گیرد. میان دختر و پسری بیگانه و ناآشنا، مودت و رحمت مقرر داشت تا یکدیگر را در آغوش گیرند، توالد و تناسل نمایند، تشریک مساعی کنند، خانه و مدرسه بسازند، آموزش و پروش دهند، محیط آبادی را که از پدران و مادران خود به ارث گرفته اند، آباداتر کنند و بازهم برای آبادی بیشتر به فرزندان خود تحویل دهند.

و درود و رحمت بی پایان خداوند متعال، به روان مطهر رسولان و پیغام آورانش مخصوصاً اشرف و خاتم آنها حضرت محمد مصطفی و بر خاندان و عترت معصومین آن حضرت، که همگان، عمر عزیر خویش در راه رسانیدن انسان به اوج تکامل و سعادت، مصروف داشتند و در پیمودن این راه، هر گونه بلا و مصیبتی تحمل نموده و حتی از بذل جان شریف دریغ نفرمودند- صلوات الله علیهم اجمعین من الان الی قیان یوم الدین-

اما بعد: پسر و دختری که با یکدیگر ازدواج می کنند، در حقیقت تولد تازه ای می یابند و در اقیانوس تازه ای وارد می شوند که یا باید کارآموزی و تجربه قبلی کسب کرده و یا دارای هوش و فراستی باشند که بتوانند خود را با جزر و مد در یا هماهنگ نموده، همچون مرغان وماهیان با آن محیط سازگار شوند و گرنه عمری کوتاه و پر مشقت دارند و به زودی درگردابها غرفه و هلاک می شوند.

دین مقدس اسلام که برای راهنمایی و تامین سعادت بشر، نازل گشته و تمام ابعاد وجودی او را در تمام مراحل زندگیش رعایت کرده است، دختر و پسری را که می خواهند در آینده پدر و مادر خانواده و رکن اجتماع انسانی باشند، در این وادی خطرناک بدون راهنما رها نکرده، بلکه با کمال لطف و عنایت، دست ایشان را گرفته و قدم به قدم رهبری و راهنمایی نموده و آنان را از خطرات طوفانها و گردابها بر حذر داشته است.

برای تامین این هد، روابط زن و شوهر را در مراحل زندگی مشترکشان، از قرآن مجید، نهج البلاغه، وسائل، بحار و غیره استخراج و عرضه نموده.

شهوت جنسی
اگر شهوت جنسی کنترل نشود و بوسیله عقل در حد اعتدال نگهداری نشود از بزرگترین موجبات هلاکت انسان است.
قوه شهوت اگر در حد اعتدال نباشد به یکی از دو جهت، افراط یا تفریط منحرف می شود.

افراط شهوت
افراط در قوه شهوت عبارت از آن است که عقل انسان مقهور شهوت شده و همت مرد مصروف تمتع از زنان و کنیزان گردد و از پیمودن راه آخرت محروم شود. در این حال گاهی دین مقهور هوی شده وانسان به ارتکاب فحشاء و منکر گرفتار می شود، وگاهی به فسق حیوانی که مولود تسلط شهوت بر عقل است منتهی می گردد و در این صورت قوه واهمه عقل را تسخیر کرده درا ختیار قوه شهوت قرارمی دهد، در حالی که عقل برای فرماندهی خلق شده است، عقل آفریده شده تا از او اطاعت شود، نه خدمت شهوت کرد، آلت دست او باشد.
این مرض، مرض قلبی است که ازهمت خالی شده باشد.

و به همین دلیل است که گفته اند: شیطان به زن می گوید: تو نیمی از لشکر منی، تو تیری هستی که چون پر تابش کنم به خطا نرود، تو محل اسرار من و در حوائج رسول منی.
بنابراین نصف لشکر شیطان را شهوت و نصف دیگر آن را غضب تشکیل میدهد. بزرگترین شهوت، میل مرد به زنان است. خود دارای از اجابت این میل در اولین مرحله پیدایش آن لازم است به این ترتیب که از نگاه کرده مکرر و فکر درباره آنچه در اولین نگاه دیده می شود پرهیز شود، و گرنه در صورتی که جای خود را محکم کند، دفع آن مشکل می شود. به همین خاطر است که گفته اند چون آلت مرد حرکت کند دو سوم عقلش زائل می شود.

قرآن کریم می فرماید: قل للمومنین یغضوا من ابصارهم و یحفظوا فروجهم.
و نبی اکرم (ص) می فرماید: نگاه تیری مسموم از تیرهای شیطان است، هر کس از خوف خدا و نگاه کردن را ترک کند، خدای تعالی ایمانی به او عطا می کند که حلاوت آن را در قبلش می یابد. و می فرماید: ازفتنه دنیا و فتنه زنان بپرهیزد زیرا اولین فتنه بنی اسرائیل از جانب زنان بود.

تفریط قوه شهوت
تفریط قوه شهوت ممکن است به یکی از دو صورت محقق شود.
1- اینکه انسان دارای عفتی خارج از حد اعتدال باشد.
2- اینکه دچار ضعف در آمیزش باشد.
جهت تفریط نیزمانند افراط ناپسند و مذموم است.
در قوه شهوتف پسندیده آن است که شهوت، در حد اعتدال بوده، در محدوده عقل و شرع مورد استفاده قرار گیرد.
و هر گاه رو به افراط گذارد راه شکستن آن گرسنگی، روزه وازدواج است.
نبی اکرم می فرماید: ای گروه جوانان بر شما باد ازدواج، و هر کس قادر به ازدواج نیست بر او باد روزه، زیرا روزه به منزله اخته کردن مرد است.


فرمت فایل دانلود فرمت فایل: WORD

تعداد صفحات تعداد صفحات: 32

پس از ثبت دکمه خرید و تکمیل فرم خرید به درگاه بانکی متصل خواهید شد که پس از پرداخت موفق بانکی و بازگشت به همین صفحه می توانید فایل مورد نظر خورد را دانلود کنید. در ضمن لینک فایل خریداری شده به ایمیل شما نیز ارسال خواهد شد. لینک دانلود فایل به مدت 48 ساعت فعال خواهد بود.


مطالب مرتبط